Як волинські депутати і посадовці «знання гострили»

Як волинські депутати і посадовці «знання гострили»

Хтось колись з мудрих порівняв знання із зброєю. І мова не лише про те, що чим більше людина обізнана, тим кращих результатів досягає. Щоб знання добре служили, їх також треба доглядати, плекати і, так би мовити, гострити. Саме цим і займалися депутати і посадовці Шацької та Старовижівської селищних рад під час тренінгів «Взаємодія з населенням, як основа розвитку громади. Форми та інструменти залучення жителів, особливо периферійних громад, у процеси прийняття рішень».

«Щоб бути фаховим депутатом чи посадовцем місцевого самоврядування, треба не лише хороша практика, а й теоретичні знання. Оскільки різноманітні профільні навчання у містечках, селищах чи селах відбуваються рідко, то організовані нами тренінги були потрібними і важливими», – зазначає керівниця Волинського Інституту Права Ірина Гайдучик.

Про актуальність цих заходів свідчить й активність їх учасників. Хоча цікавили їх  різні теми, все ж можна визначити 3 ЧаПи (часті питання), що звучали і в Старій Вижві, і в Шацьку. А саме:

1. На яких засіданнях колегіальних органів влади мають право бути присутніми громадяни?

Законом України «Про доступ до публічної інформації» передбачено право доступу громадян до засідань колегіальних суб’єктів владних повноважень. Сесія місцевої ради складається із пленарного засідання та засідань постійних комісій ради. Відповідно до вже згадуваного закону, вільний доступ громадян має бути забезпечений в обох випадках. Те саме стосується і засідань виконавчого комітету.

2. Як правильно організувати оприлюднення публічної інформації на офіційному веб-сайті ради?

Законодавство містить певні вимоги щодо оприлюднення публічної інформації на веб-сайтах органів влади:

  • цей Інтернет ресурс має бути  офіційним і про це має свідчити відповідне рішення, що прийняла рада;
  • під час публікації інформації слід вказати дату її оприлюднення і, в разі потреби, дату оновлення інформації;
  • для інформації, яка підлягає обов’язковому оприлюдненню, зазначені конкретні терміни. Наприклад, частина 3 статті 15 Закону «Про доступ до публічної інформації» передбачає, що проєкти рішень органів місцевого самоврядування, повинні оприлюднюватись не пізніш як за 10 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

3. Чим громадські слухання відрізняються від громадських обговорень?

   Громадські слухання є інструментом прямої демократії і їх рішення підлягають обов’язковому розгляду органами місцевого самоврядування. Громадські слухання є в першу чергу правом громади заслуховувати посадовців та виборних осіб. Натомість, рішення громадських обговорень не мають чітких правових наслідків, а форма їх проведення визначається організаторами.

  «Як зазначали самі учасники цих тренінгів, навчання були для них корисними. Адже одне – самому читати цю інформацію, а зовсім інше чути детальне  її роз’яснення від фахівців. Тому, раді, що допомогли депутатам і посадовцям Шацької та Старовижівської громад стати кращими і більш професійними», – ділиться своїми враженнями Ірина Гайдучик.

Довідково:

Матеріал підготовлено за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного Фонду «Відродження» в межах грантового компоненту проєкту EU4USociety. Матеріал відображає позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Міжнародного фонду «Відродження» та Європейського Союзу».