Помилка на 1,5 мільйона

Помилка на 1,5 мільйона

Так виглядатиме реконструйоване приміщення РАЦСу. Розроблення проектної документації на реконструкцію коштує майже 1,5 мільйона гривень.

Посадовці Луцької міської ради замовили виготовлення проектної документації на реконструкцію РАЦСу за півтора мільйона гривень. Про це ми писали у матеріалі «Мільйонна оборудка: як Луцька міськрада реконструює РАЦС без відома громади». Послугу із розроблення  проектної документації замовили у одеського архітектора без оголошення тендеру. Для суми, від якої потрібно було б оголошувати тендер, посадовцям не вистачило всього 4 тисячі гривень. Тож міські чиновники просто уклали договір із ФОПом Анатолієм Єскарєвим на розроблення проектної документації вартістю 1 496 843, 75 гривень.

Центр журналістських розслідувань «Сила правди» звернувся до Державної аудиторської служби з проханням перевірити такі закупівлі міськради і аудитори виявили порушення. Зокрема, вони вказують на те, що міськрада уклала договір без проведення процедур, визначених законом, а тому зобов’язали міську раду усунути порушення або ж провести нову процедуру закупівель.

Однак посадовці міської ради замість виправлення порушень списали все на механічну помилку – описку.

Втім, така хитра відповідь міських посадовців, схоже, задовольнила аудиторів. У тому, що чиновники не усунули порушення, а переклали все на описку – вони не бачать нічого поганого.

Вони провели тендер і там вказали що це є послуга, – пояснює Віктор Гальчук, заступник Начальника управління Західного офісу Державної аудиторської служби України. – Тобто, якщо послуга – це 200 тисяч, якщо роботи – 1,5 мільйона. Вони написали, що помилково вказали у тендерній документації, що це є послуга. І дають відповідь, що була допущена механічна описка.

Ви як фахівець як оцінюєте цю відповідь?

Можна сказати, що в принципі вони й не заперечують, але пишуть що це була допущена механічна описка. То якщо дивитись чи це була описка, чи не була, то треба бачити весь масив документів. Але в принципі тут допущена помилка просто. Якщо вже всі процедури через таке відміняти, то самі розумієте. А якби це було харчування дітей?

Але це не харчування дітей.

Я до прикладу наводжу. Ми свій лист написали, що просимо усунути порушення. Які наслідки можуть бути? Напевно конкурентів багато повідпадало тоді. Якби бачили що це роботи, то напевно більше людей було б.

Ваша служба може вживати якісь дії з цього приводу?

На даному етапі ми обмежені в своїх правах. Перевірки ми не маємо права проводити, немає ще механізму. Провести перевірку в нас підстав немає.

А така відповідь влаштовує вашу службу?

Нашу службу, в принципі, вона задовольняє. Хоча це перший раз у нас така ситуація. Можливо вони добре знали, а так робили. Це теж можливо, як варіант щоб усунути претендентів.

Тож за такі «помилки» чиновників доводиться платити лучанам – платникам податків. І ця помилка коштує бюджету міста 1 496 843 гривні.