Луцькі комунальники купили білий пікап за 20 тисяч доларів в «зятя» експрокурора, щоб їздити на смітник

Луцькі комунальники купили білий пікап за 20 тисяч доларів в «зятя» експрокурора, щоб їздити на смітник

Комунальне підприємство «Луцькспецкомунтранс» придбало білий вживаний пікап Ford Ranger за 740 тисяч гривень, щоб їздити на міський полігон твердих побутових відходів у Брищі. Директор підприємства переконує, що автомобілем «користуються всі», а не лише він.

Як повідомляє «Сила правди» інформація про придбання транспортного засобу розміщена в системі закупівель «Prozorro».

 

Пікап купили в бойфренда дочки експрокурора, який напередодні побув «статистом» в іншому тендері комунальників

На процедуру придбання позашляховика замість двох тижнів у комунальників пішло майже півтора місяця. 25 січня цього року КП «Луцькспецкомунтранс» оприлюднило оголошення стосовно придбання вживаного автомобіля Ford Ranger. Хотіли пікап із дизельним двигуном об’ємом 2,1-2,5 літри, механічною коробкою передач і не старіше 2017 року випуску, або еквівалент. Проте, за тиждень торги відмінили, бо не надійшло жодної пропозиції.

Згодом підприємство уклало пряму угоду із фізичною особою-підприємцем Дмитром Булюком з Луцька на придбання саме такого Ford Ranger, який і описали в тендерній документації: 2017 року випуску, з 2-літровим дизельним двигуном. Це наштовхує на думку, що на комунальному підприємстві знали заздалегідь що саме і в кого купуватимуть. Однак, експерти, які займаються моніторингом державних закупівель, кажуть, що формально порушення тут немає.

Ford Ranger КП «Луцькспецкомунтранс»
Ford Ranger КП «Луцькспецкомунтранс»

«Формально по процедурі все правильно, закон дозволяє купувати конкретну торгову марку з посиланням на еквівалент. Теоретично, замовник має це обгрунтувати», – каже керівниця громадської ініціативи «За чесний тендер» Мирослава Примак.

Разом з тим, Ranger у підприємця Дмитра Булюка купили, найімовірніше таки неспроста. Чоловік – бойфренд дочки колишнього високопоставленого прокурора на Волині та Одещині Вадима Веніславського та співвласниці місцевої фірми з продажу спеціалізованої техніки «Спецкомунтех». Продаж позашляховика – лише друга участь підприємця в державних закупівлях. 

Про першу спробу Центр журналістських розслідувань «Сила правди» нещодавно вже розповідав. Тоді Дмитра Булюка, ймовірно, використали в ролі технічного учасника на тендері того ж таки «Луцькспецкомунтрансу» щодо придбання вживаного сміттєвоза у компанії родини Веніславських ТОВ «Спецкомунтех» за 1,9 мільйона гривень. 

Та й цього разу, схоже, що Дмитро Булюк діяв не самостійно. У договорі щодо продажу пікапа серед його реквізитів чомусь вказана електронна пошта компанії сім’ї його дівчини Анастасії Веніславської – ТОВ «Спецкомунтех», а контактним телефоном – номер директора цієї компанії Михайла Бухарова.

Електронна пошта і телефонний номер «Спецкомунтеха» серед реквізитів ФОП Дмитра Булюка

КП «Луцькспецкомунтранс» схоже налагодило плідну співпрацю із ТОВ «Спецкомунтех». Впродовж чотирьох років комунальники уклали із «Спецкомунтехом» угод на 12,5 мільйона гривень. Із них на 10 мільйонів – після приходу на посаду нинішнього директора Володимира Марценюка.

Для чого комунальникам білий пікап

Директор КП «Луцькспецкомунтранс» Володимир Марценюк каже, що купували пікап тому, що мають багато роботи на полігоні, де складний доїзд для звичайних автомобілів.

«Позашляховик був куплений спеціально, тому що в нас дуже багато є роботи на полігоні. Зокрема, в зимовий період. І нам потрібен був автомобіль, який закриє потребу в тих умовах, в яких ми працюємо. Тобто, в першу чергу це полігон твердих побутових відходів. Там в нас робиться рекультивація, реконструкція. Постійно потрібно заїхати, не завжди є можливість зробити вчасно дорогу. Тобто потрібно було оновити техніку, яка використовувалася тут вже десятками років. Вона ламалася і потребувала багато витрат на ремонт. Тому був вибраний автомобіль 2017-го року випуску з пробігом 230 тисяч км. Тобто не новий, щоб зекономити кошти підприємства», – каже директор «Луцькспекомунтрансу».

Керівник підприємства каже, що продавця авто йому «порадили» і що з Булюком у нього «чисто ділові відносини».

«Прямим договором із фізичною особою вирішили купувати через те, що на тендер ніхто не заявився, тож стали мені моніторити пропозиції в співвідношенні ціна-якість. А знайшли саме цього продавця – Булюка Дмитра Андрійовича – люди, з якими ми знайомі, вони нам запропонували», – пояснює директор як знайшли потрібну автівку.

Директор КП «Луцькспецкомунтранс» Володимир Марценюк. Фото Управління інформаційної роботи міської ради

Авто, яке придбали на вторинному ринку, за словами Володимира Марценюка, використовується всіма працівниками.

«Цим автомобілем користуються повністю всі. Ще є один момент – в країні йде війна і, якщо приймемо рішення його передати для ЗСУ, то буде машина, яка там потрібна», – додає посадовець.

Тим не менше, під час розмови з Володимиром Марценюком помічаємо, що ключі від автівки лежать на шафі саме в кабінеті директора. Чи мають до них доступ всі працівники – питання відкрите.

Ключі від пікапа в кабінеті директора

Нагадаємо, раніше «Сила правди» розповідала як працює Центр управління відходами у Луцьку.

 

Христина Крот