Чому патрульний не безсмертний?
Відразу попереджаю, всі фанати говорити “А ми 20 діб без сну валили і не жалілись” І решта, які цим кічаться, валіть в дупу. Це не про Ваші “героїчні” часи, а про людське ставлення до людей. І це не про “нових” і “старих”, зараз теж вистачає адептів “нас човпуть, а ми крєпшаєм”.
Викладене нижче є моя особиста думка що базується на власному досвіді.
Для тих хто цікавиться, той знає, що ДТП “під ранок” з патрульними стаються часто і по всій Україні.
Це ж звісно тому що понабирали слабаків по оголошенню, а всіх фахівців вигнали на переатестації.
Але якщо у вас трошки більше однієї звилини в голові яка тримає вуха, то можете задатись питанням, а може все не так?
Може щось не так з графіком 2денні-2вихидні-2нічні-2вихідні.
На перший погляд можна зрадіти, бо два вихідних поспіль, це ж класно, можна відпочити, десь з’їздити чи ще щось, але ніт. Не на цій службі і не з цими твердолобими керманичами.
Колись мене попросили написати пропозиції по несенню служби. І одними з пунктів було, поставити GPS трекери на ВСІ службові авто (може тобі б керовники перестали їздити на них “до дівок” в інші міста та і взагалі ..) А тако ж щоб кожен керівник раз на місяць заступав на одну денну та нічну зміни в складі екіпажу. Щоб не забували як це і що це. Бо в своїх кабінетах де вони дрихнуть ночами, вони швиденько забувають як воно “топтати землю”.
За що мені намалювали догану “за бороду” і збрили 1000грн ЗП. А новоспечений комбат, сказав що то зальот, бо вруг мені стане розуму ці пропозиції ще кудись занести.
Ну досить відступів, тепер до суті:
Сама небезпека криється в двох нічних поспіль, бо не завжди є можливість виспатись між ними:
-домашні можуть перебити сон
-телефон вимикати не можна бо вдруг “тривога”, тому можуть подзвонити друзі чи “опитування який у Вас інтернет”
-за умови що Ви вчасно здались зі зміни біля 8-ї, будете дома біля 9-ї, поїсти, прийняти душ лягаєте спати біля 10-ї. Якщо добре заснете то зможете проспати до 17-ї, а там треба вже починати збиратись на другу нічну.
А далеко не всі люди здатні нормально таке переносити.
Якщо не далеко живете від УПП, то можна і більше поспати. Але як патрульні у більших містах висипаються я взагалі не уявляю.
А тепер трошки про специфіку і людський фактор.
-Вам в кінці зміни може трапитись п’яний чи дтп, а це від години до трьох плюс до зміни (яка закриється вчасно, не залежно від того здали Ви зброю і зміну фізично). Або труп, або ще щось. Передбачити це неможливо.
-Не завжди Вашому командиру стане розуму прискорити Вашу перезмінку, бо він вже може поїхати додому, а командир денної зміни про Вас може і не знати що Ви застрягли на виклику, або навмисно Вас не міняти, щоб хлопці з його роти трошки більше відпочили, або зайнялись чимось іншим, поки ви допрацьовуєте свій виклик. Це звісно за умови що Вас можна поміняти.
-Ще можуть зробити “навчальну тривогу”
-Це рідко траплялось, але могли поставити якесь навчання. З-за чого на службу вимагали явитись на годину раніше.
-Ще Вас може викликати адмін практика чи ще хтось, бо вони не можуть знайти якійсь матеріали з ночі і їм трошки фіолетово треба Вам на ніч чи ні, але Ви мусите летіти в УПП і то виправляти.
(одне діло коли Ви летите виправляти свій “косяк”, а іноді все могли вирішити і без Вас, але малоімовірно що перед Вами хоча б вибачаться)
-Ще Вас можуть викликати на суд, по ДТП, п’яному чи ще чимось що пов’язано з Вашою службою. Якщо вийде домовитись з командиром що б Вас зняли раніше, то добре, але так буває не завжди.
-Якщо Ви командир роти чи зам, Вас можуть дьорнути на “дуже важливу нараду” яка обов’язково має проходити зі всіма командирами, замами. І користь з неї буде мінімальна. Не знаю як за цього начальника, але за минулого такі наради були нормою. Ну і по Україні таке має місце. В кожному УПП свої “традиції”.
А ще можуть бути підсилення (в основному з-за нестачі кадрів, бо на початках керівники думали що відбою від новобранців не буде і можна розкидуватись працівниками як завгодно) і тут вже кому як простіше, кому простіше піти в підсилення на третю денну, або на третю нічну, якщо командир буде толковий, то дасть Вам вибір, якщо ні… то…
Ще в напарники Вам може трапитись людина яка погано керує автомобілем, і Ви будете крутити баранку всі 12-15 годин, якщо зміна інтенсивна. Чи сидіти поруч і підпрацьовувати інструктором з водіння ? Але на таке не часто патрульні погоджуються, бо якщо щось станеться відповідати доведеться обом, тому простіше відкатати зміну самому, а новобранцем хай займається хтось інший.
не знаю як зараз, але раніше ніхто не вчив патрульних виявляти в себе ознаки сонливості і що з цим робити.
Єдине що казали: “відчуваєте сонливість, виходьте ходіть ногами.” Але в цей час могли дзвонити з чергової і задовбувати чого авто стоїть.
Деякі патрульні вважають що вони все знають і таке з ними не станеться, тому сидять за кермом до останнього. І добре якщо напарник підхопить кермо, а якщо не встигне?
Ви можете мені дорікунути що не на часі таке писати в день коли рідні та колеги прощаються з патрульним. І так, я з Вами цілком згоден, бо про це треба було писати набагато раніше, коли і машини були цілі і люди живі… Хоча стоп, це писалось, багато ким і не одноразово. Але твердолобим керівникам було не до того.
Але скоріш за все, патрульних будуть задовбувати броніками, ременями або вигадають ще щось генітальне. Як завжди.
Я не знав його особисто, але другий день … мене переповнює сум і біль, від того що це взагалі могло не статись…