У Луцьку презентували електробус, який може змагатися із «бензиновими» маршрутками

У Луцьку презентували електробус, який може змагатися із «бензиновими» маршрутками

Група конструкторів на чолі із В’ячеславом Полтавцем на базі підприємства «Санрайз» у Луцьку розробила автобус із електродвигунами, що може проїхати 250-300 кілометрів та має базову швидкість 80 кілометрів за годину.

Презентували автобус журналістам у суботу, 15 листопада.

Директор ТОВ ВТП «Санрайз» ЛТД Юрій Девіцький розповідає, що подібні електроавтомобілі вже давно масово використовують в Європі, а нещодавно – і в Києві: «Приклади таких автомобілів вже є в Києві. Це китайські автомобілі легкові, які використовують як таксі. В Європі вже давно є такі автомобілі, в деяких країнах є стоянки спеціальні з електропідзарядкою».

Однак, за його словами, розроблений на базі «Богдан А091» електробус – це лише тестова версія. Перш ніж перевозити пасажирів, його вдосконалять.

«Цей автобус, який ми зробили – це тестовий автобус, тому я хочу ще раз пояснити критикам і скептикам, що розміщення акумуляторних батарей в салоні автобуса зроблене для того, щоб мати можливість їх перевіряти, тестувати. Його зробили на базі старенького автобуса «Богдан А091». Був вийнятий двигун внутрішнього згорання. Замість нього поставили два електродвигуна. По 60 кіловат кожен, тобто 120 кіловат», розповідає Девіцький.

«Це перша ластівка, тому якщо хтось із виробників в Україні зацікавиться цим автобусом і зможе інвестувати в нього якісь кошти, це, я думаю, буде дуже цікаво. Це велика економія по паливу, оскільки ви знаєте, що сьогодні вже паливо по 17,5 гривень. По-друге, це екологічно чистий транспорт, який абсолютно не має ніяких викидів», – додає директор ТОВ ВТП «Санрайз» ЛТД.

За його словами, на таких батареях автобус може проїхати 250-300 кілометрів, однак на практиці їх ще не перевіряли на таких відстанях: «Поки ми його не перевіряли на практиці, вчора проїхали на ньому тільки 50 кілометрів. Треба його тестувати, треба буде, можливо, деякі деталі переробити, щоб ми могли у ньому перевозити пасажирів». Заряджають батареї від розетки із напругою 380 вольт.

Найдорожчим елементом у переобладнанні стали саме батареї, які котували разом 14000 гривень. Повну вартість переобладнання конструктор В’ячеслав Полтавець назвати відмовився. Також не показали моторний відсік, оскільки, за словами Полтавця, там використані ноу-хау, про які не варто знати конкурентам.