Перевізники VS громада: згоди так і не дійшли

Громадські слухання стосовно вартості проїзду у луцьких маршрутках пройшли безрезультатно.

У п’ятницю, 10 березня у Палаці культури зібралися лучани, представники міської влади та перевізники, щоб обговорити підвищення цін на проїзд у маршрутках. До участі в заході зареєструвалося 255 учасників.

Головуючим зборів вибрали активіста громадського руху «Народний контроль» Михайла Шелепа.

Першими до слова запросили представників міської влади. Директор департаменту економічної політики Луцької міської ради Олександр Озінович оголосив присутнім результати розрахунків експертів міської ради, за якими середня вартість проїзду становить 3.88 гривень. Посадовець зазначив також, що обрахований тариф погодив антимонопольний комітет, на що із залу пролунали заперечення. Лучанин Віталій Затіраха наголосив, що антимонопольний комітет погодив не тариф 4 гривні, а тільки порядок формування тарифу. Він також презентував власні обрахунки, створені на основі документів, наданих міською радою та перевізниками. За їх результатами,  нема підстав підвищувати вартість проїзду.

Представник перевізників, директор ТОВ ВТП «Санрайз» Юрій Девіцький вкотре нарікав на відсутність коштів для оновлення рухомого складу та для належного функціонування підприємства. Каже, що вже тривалий час працює в борг. На бік перевізників став і заступник міського голови Сергій Григоренко. Він зауважив, що тариф 3 гривні на сьогодні є невиправданим, та що підвищення вартості проїзду у місті до 4 гривень необхідне.

Депутат міської ради Павло Данильчук припустив, що питання підвищення вартості проїзду намагаються «проштовхнути» саме зараз, коли місто залишилося без очільника. Він також сказав, що спочатку потрібно навести лад із обліком пасажирів (і в цьому, на думку депутата, мають допомогти електронні квитки), а вже потім предметно говорити про підвищення тарифу.

Після обговорення учасники сформулювали пропозиції, за які голосували мандатами. Серед пропонованого були: проведення обліку пасажиропотоку, огляд транспортних засобів на предмет справності та зручності, підготовка концепції щодо запровадження електронного квитка, розвиток електротранспорту у місті, зміни до форми проведення конкурсу на визначення перевізників, окремий тариф на окремі маршрути, підтримка розробленого виконкомом проекту рішення про підвищення вартості тарифу до 4 гривень, а також компенсація перевезення пільгових категорій громадян приватним перевізникам.

Оскільки багато учасників не дочекалтся початку голосування, жодна із пропозицій не набрала необхідної кількості голосів.